0
0

برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام ، حتما شما هم به این موضوع فکر کرده اید.اینستاگرام یک منبع عظیمی از مخاطبان است که در حوزه های متفاوتی فعالیت می کنند بنابراین تبلیغات در آن یک روش موثر و مفید خواهد بود. برای اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغ کنیم باید با اصول و قواعد تبلیغات هم کمی آشنایی داشته باشیم تا تاثیر آن را نیز دریافت کنیم.

در ادامه با ما باشید تا با برخی از اصول آن آشنا شوید.

هدف خود از تبلیغات را مشخص کنید

اولین قدم در تبلیغات و برندسازی در اینستاگرام انتخاب هدف است. با توجه به هر برند و یا هر شخصی ممکن است که اهداف تبلیغات با هم فرق داشته باشند اما به طور کلی از اهداف تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی برند: به نظر من می توان گفت این مورد اصلی ترین هدف در تبلیغات اینستاگرامی است.

اینگیجمنت بالا:  بعضی از افراد هم هدف از تبلیغات را داشتن نرخ اینگیجمنت بالا برای پست هایشان در نظر دارند.

افزایش ترافیک ورودی سایت: عده ای از افراد هدف از تبلیغات در اینستاگرام را افزایش ورودی برای سایت و در نتیجه احتمال افزایش فروش را در نظر دارند.

شناخت جامعه هدف

در این مرحله باید مخاطبان مرتبط با اهداف خود را شناسایی و مشخص کنید. مخاطب هدف شما فرد یا افرادی هستند که احتمال دارد محصول و یا خدمات شما برای آن ها مفید باشد، شناخت صحیح مخاطب هدف مستلزم زمان و تحقیق است ولی شما می توانید با بررسی و شناخت مخاطبان و رقبایتان تا حدودی به شناخت مخاطب خود نزدیک شوید. بنابراین برای برندسازی در اینستاگرام ابتدا جامعه هدف خود را بشناسید

همچنین آمارهای مربوط به پیج خود را بررسی کنید، این قسمت هم می تواند کمک مناسب برای شما نسبت به شناخت مخاطب باشد.

بودجه را برای تبلیغات مشخص کنید

در این مرحله باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه برای تبلیغات خود در اینستاگرام در نظر گرفته اید. پس از مشخص شدن بودجه می توان نوع تبلیغات را مشخص کرد.

محتوای خود را تولید کنید

یکی از مهمترین بخش های مربوط به تبلیغات انتخاب محتوای مناسب است . هرچقدر محتوای تولیدی شما جذاب تر و تاثیرگذارتر باشد طبیعتا جذب مخاطب و یا رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده بیشتر می شود.

محتوای ویدئویی تولید کنید

امروزه سلیقه مخاطبین به مشاهده و استفاده از ویدئوها بیشتر شده است و به مراتب تاثیر آن نیز بر مخاطب بیشتر از قبل است. در اینستاگرام براحتی می توان با تولید یک محتوای ویدئویی مناسب و انتشار آن به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کرد.

محتوای ترکیبی تولید کنید

منظور از محتوای ترکیبی استفاده از ویدئو و نوشته و عکس یا صوت است. اینکه چه نوع محتوایی تولید می کنید به شما و البته سلیقه مخاطبان شما بستگی دارد.برای اینکه برند شما در اینستاگرام بیشتر و بهتر دیده شود باید محتوای کاربردی تولید کنید.

تبلیغ کنید..

حالا نوبت انجام تبلیغات است.

یکی از روش های تبلیغ در اینستاگرام و البته برند سازی در اینستاگرام، تبلیغ در پیج های اینفلوئنسرها است.

اینفلوئنسرها افراد مطرحی در اینستاگرام هستند که مخاطبان زیادی دارند، بنابراین سعی کنید تبلیغات خود را در صفحات افرادی قرار دهید که تقریبا با موضوع و برند و یا خدمات شما مرتبط باشند.

از روش های دیگر تبلیغات در اینستاگرام راه اندازی یک مسابقه اینستاگرامی است.

در اینستاگرام شما می توانید با استفاده از یک هشتگ خاص، یک مسابقه را راه اندازی کنید و به کسانی که میخواهند وارد مسابقه شوند بگویید از این هشتگ استفاده کنند. جایزه مسابقه دقیقا همان چیزی است که به مخاطبین شما انگیزه شرکت در مسابقه را میدهد جایزه مسابقه یکی از مهمترین عناصر موفقیت است.

راه اندازی یک مسابقه اینستاگرامی نیازمند بررسی و برنامه ریزی مناسب و دقیق می باشد.

محتوای تاثیرگذار منتشر کنید

وقتی شما یک محتوایی تولید می کنید که بر روی مخاطبان تاثیر می گذارد در واقع یک روش تبلیغاتی برای خود ایجاد کرده اید چرا که با انتشار آن و بازنشر توسط دیگران، یک تبلیغ و افزایش جذب مخاطب برای شما انجام می گیرد.

نکته پایانی

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، پس حتما به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده‌اید .تبلیغات در اینستاگرام بیشتر به افزایش آگاهی از برندتان کمک می‌کند اگر شما نتوانید محتوای باکیفتی برای اکانت خود ایجاد کنید، تبلیغات اینستاگرام چندان نتیجه بخش نخواهد بود؛ حتی اگر بودجه زیادی به تبلیغات اختصاص دهید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://negaweb.ir/?p=1447
اشتراک گذاری:

نظرات

4 نظر در مورد برندسازی در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: قرعه کشی با گوگل – نگاوب-دیجیتال مارکتینگ
  2. بازتاب: ثبت مکان کسبوکار در گوگل مپ|نگاوب-دیجیتال مارکتینگ
  3. بازتاب: قرعه کشی با گوگل - نگاوب-دیجیتال مارکتینگ
  4. بازتاب: قرعه کشی با گوگل - نگاوب-دیجیتال مارکتینگ